Primera semana en Valencia!! - Reisverslag uit Valencia, Spanje van Robin Leest - WaarBenJij.nu Primera semana en Valencia!! - Reisverslag uit Valencia, Spanje van Robin Leest - WaarBenJij.nu

Primera semana en Valencia!!

Door: Robin van der Leest

Blijf op de hoogte en volg Robin

10 Augustus 2013 | Spanje, Valencia

Hola chicos y chickas!

Onze eerste week in Valencia was top! We hebben gewinkeld in de stad van Valencia, maandag heb ik mijn eerste schooldag gehad, we hebben lekker op het strand gelegen en we zijn naar Alicante geweest!!

Eerste schooldagen op Escuela de español
Afgelopen maandag ben ik begonnen met mijn Spaanse cursus. Ik moet hiervoor elke dag (ma t/m vr) naar school van 09:30u tot 13:30u. We gaan lopend naar school. We wonen ongeveer 30 min lopen van school af. In de klas mag geen woord Engels, of een andere taal, gesproken worden. Alles moet in het Spaans. Als je dus een vraag hebt en je weet niet hoe je het moet vragen in het Spaans, mag je gaan uitbeelden. Als ik iets niet begrijp, gaat mijn leraar door met uitbeelden tot ik weet wat hij bedoeld. Als je toch stiekem Engels praat, kom je op la lista negra/de zwarte lijst en moet je na de les de Macarena zingen en dansen voor de klas.

De lessen zijn echt super leuk en leerzaam. We leren echt zoveel in korte tijd! Mijn leraar is super grappig en hij geeft op een hele leuke manier les. Zo gingen we afgelopen donderdag naar een grote markt met de klas om daar opdrachten uit te voeren. We moesten zoeken naar bepaalde producten en ze benoemen in het Spaans, we moesten mensen aanspreken en vragen hoe vaak ze daar komen en wat ze gekocht hadden en we moesten een menu samenstellen voor een feest. Daarna op het terras Spaanse gesprekken voeren met elkaar en voor les 3 & 4 van de dag gingen we naar een park om daar verder te leren. De rest van de dagen hebben we gewoon les gehad op school in de klas. We moeten bijvoorbeeld weervrouw spelen en het weer van de aankomende week presenteren aan de klas, vertellen wat we het aankomende weekend allemaal gaan doen, vertellen over liefde, familie, vrienden enz…
Ik heb een hele gezellige klas en er wordt ook echt hard gelachen. Of iedereen om hetzelfde lacht weet niemand, want soms begrijpen we elkaar niet helemaal in het Spaans.

Na school gaan we eigenlijk linea recta naar het strand. Op het strand liggen we dan tot we er geen zin meer in hebben en dan gaan we allemaal even douchen en eten. Meestal uit eten. Dat is hier namelijk echt super goedkoop!! Na het uit eten gaan we dan weer naar huis en gaan we nog uit.
Het uitgaansleven in Valencia is leuk! In de stad iets minder dan aan de kust maar we hebben tot nu toe alleen nog maar leuke avonden gehad!

Het eerste weekend dat we hier waren zijn er 3 vrienden van Nica (Dominique, Pierre & Max) vanuit Alicante hierheen gekomen om met ons op stap te gaan. Zij wonen in Alicante maar studeren in Nederland. Gisteren zijn wij naar Alicante gereden met een huurauto en zijn we daar ’s avonds uit geweest. De weg ernaar toe was eng en moeilijk!! Milou heeft ongeveer 293434983 hellingproeven moeten doen en we hebben er een aantal uren over gedaan om er te komen, maar het was het zeker waard.
Eerst gingen we met een hele groep Spanjaarden wat drinken en praten (jawel, in het Spaans) en daarna zijn we naar verschillende clubs geweest. Vanmorgen nog even aan het zwembad bij het appartement gelegen, waar we gratis konden overnachten, en daarna weer terug gereden naar Valencia. Nu de rest van het weekend slapen in bed en op het strand ☺

Cariñosamente,
Robin