Vivo mi vida en Valencia - Reisverslag uit Valencia, Spanje van Robin Leest - WaarBenJij.nu Vivo mi vida en Valencia - Reisverslag uit Valencia, Spanje van Robin Leest - WaarBenJij.nu

Vivo mi vida en Valencia

Door: Robin van der Leest

Blijf op de hoogte en volg Robin

17 Augustus 2013 | Spanje, Valencia

Hiiiii allemaal,

Lunes/Maandag
We gaan onze 2e week in en we beginnen weer lekker met 4 uurtjes Spaans op school. Na school hebben we geshopt in een groot winkelcentrum met z’n 4en (Saskia, Nica, Milou en ik), Centro Commercial Bonaire. Het is een stukje rijden vanaf de stad maar aangezien de taxi’s hier dus mega goedkoop zijn is dit makkelijk te doen. Na het winkelen zijn we weer uit eten gegaan. Het was de laatste avond in Valencia voor Milou en we wilde graag nog een keer Paella eten, dat is hier echt zo lekker. Na het eten zijn we gewoon naar huis gegaan want we waren allemaal moe en moesten de dag erna weer vroeg op om naar school te gaan.

De dag erna, Martes/dinsdag, hebben we na school Milou op de taxi gezet en hebben we haar uitgezwaaid. Echt niet leuk..
Milou, bedankt voor de super leuke tijd en gezelligheid in de 2 weken dat je er was!! We missen je nu al!
’s Avonds hebben Saskia, Nica en ik op het balkon film gekeken. Kaarsjes aan, chips op tafel, drankje erbij en maximaal genieten van het uitzicht en de rust terwijl we een leuke film keken.

Miercoles/Woensdag, helemaal uitgerust en fit weer naar school. Op school werden we uitgenodigd voor een huisfeest van 3 Nederlanders die wij allemaal niet kennen. Wat meiden uit mijn klas en een vriendin van Saskia, Marenne, kwamen eerst naar ons toe om alvast op het balkon wat te drinken. Daarna zijn we naar de stad gegaan en hebben we daar nog met een groep limburgers afgesproken om samen naar het huisfeest te gaan. Eenmaal aangekomen op het huisfeest viel het een beetje tegen eigenlijk. We weten nu nog steeds niet van wie het feest was maar we waren na 10 min ook al weer gegaan. We gingen naar een club aan het strand, Las Animas. Dit is echt een toptent, het is een soort van rooftop party aan zee eigenlijk.

Jueves/Donderdag werden we rond 13.00u wakker, aangezien het uitgaan hier tot een uur of 7 doorgaat en alles pas laat begint. Nica en ik zijn even naar het terras gegaan om een ijskoude cola te drinken en flessen water te kopen. Deze dag, 15 augustus, is hier een feestdag. Alle supermarkten en winkels zijn dus dicht en hier hebben wij niet eerder aan gedacht. Weer uit eten dan maar….
We zijn tapas gaan eten met Lia, een duitse vriendin van Nica die deze dag is aangekomen en die 2 weken bij ons in huis blijft logeren. Een super gezellige chica. We zijn ’s avonds weer uit gegaan in de stad. Hier hebben we namelijk eindelijk een echt leuke club ontdenkt. La Bolseria. Deze avond weer veel nieuwe mensen leren kennen en lekker gedanst!

Ayer/Gister lekker uitgeslapen en naar het strand gegaan. ’s Avonds naar L’Umbracle geweest en wat een super mooie en grote club is dat! Woow!! Echt on-ge-lofelijk. We zijn daar geweest met een hele groep meiden en hebben echt een top avond gehad! Helaas is Ivona, een Servisch meisje uit mijn klas, vandaag weer naar huis gegaan. Zij was eigenlijk 1 van de weinige leuke mensen uit mijn klas. De meeste kunnen geen Engels, en Spaans spreken wordt hem ook nog niet helemaal. Alle Nederlanders uit mijn klas zijn ook vandaag vertrokken dus volgende week waarschijnlijk weinig Macarena dansen voor mij, aangezien ik nu geen mogelijkheid meer heb om per ongeluk Nederlands te praten.

Hoy/Vandaag eigenlijk alleen maar geslapen en vanavond een keertje thuis koken. We hebben het echt super leuk met z’n alle hier in huis. Morgen komt er een nieuw meisje bij die ook een half jaar blijft en de 31e komt er nog een 4e bij, Saskia vertrekt dan weer naar Nederland.

Buenos noches!
Robin