Valencia - Madrid & 1ste stagedag - Reisverslag uit Valencia, Spanje van Robin Leest - WaarBenJij.nu Valencia - Madrid & 1ste stagedag - Reisverslag uit Valencia, Spanje van Robin Leest - WaarBenJij.nu

Valencia - Madrid & 1ste stagedag

Door: Robin van der Leest

Blijf op de hoogte en volg Robin

02 September 2013 | Spanje, Valencia

Hola hola,

Na een paar dagen bijkomen van Ibiza weer fit voor een weekend Madrid. 's Middags om 4 uur vertrok onze bus naar Madrid. Na ongeveer 4 uur films kijken in de bus zijn we aangekomen in Madrid. We werden opgehaald door 1 van Nica's vrienden van school en hebben de tram gepakt naar hun appartement. Nica heeft 3 vrienden in Madrid wonen die daar een half jaar studeren. Toen we aankwamen stond het eten al klaar! Wat een luxe... De jongens (Bas, Wing-yin & Jorris) hadden gekookt en afgewassen. 's Avonds zijn we met z'n allen uitgegaan in de stad naar club Moondance. Super leuke, lange en gezellige avond!!

De dag er na heb ik de hele dag in het appartement gezeten. Het appartement was namelijk echt ongelofelijk mooi en ik was super moe van het stappen. Aan het eind van de middag zijn Nica en ik boodschappen gaan doen en hebben we gekookt. Dit was echt 1 grote grap. We waren vergeten de vis te ontdooien, ik heb in mijn vinger gesneden, de keuken lag vol met rijst en we hebben zo ongeveer 24352 verschillende pannen gebruikt voor alleen rijst met vis en groente. Uiteindelijk vond ik zelf dat het best lekker was maar toen we 's avonds nog even op het terras gingen zitten hebben de jongens nog tapas besteld... hmmm zegt wel genoeg

Zaterdag heb ik de hele dag met Lia door de stad gelopen om een kamer te zoeken en te winkelen. Lia begint namelijk deze week met haar studie in Madrid en ze heeft nog geen kamer. We hebben 2 kamers bezichtigd die beide super smerig en klein waren. Daarna zijn we bij elk restaurant naar binnen gelopen om te vragen of iemand iets wist. De mensen hier zijn zo behulpzaam! Ze gingen meteen bellen en nummers geven en ze probeerde van alles te regelen. Echt top! Zo hebben we nog 2 bezichtigingen voor de dag erna kunnen regelen. Verder hebben we die dag veel gewinkeld en een beetje rond gekeken in de stad. 's Avonds zijn we weer uitgegaan en de ochtend erna moesten Nica en ik de bus weer terug naar Valencia halen.
Het was echt een topweekend en wat een super gezellige vrienden heeft Nica! De jongens komen over 3 weken naar Valencia dus dan kunnen Nica en ik misschien laten zien dat we best wel kunnen koken...

Toen we terug kwamen in Valencia zat onze nieuwe huisgenoot al op het balkon. Weer een leuke gezellige meid! Komende 5 maanden gaan echt top worden met m'n huisgenoten! Raar idee dat ik hier eigenlijk al een maand zit.. gaat zo snel!

Vandaag had ik mijn eerste stagedag maar het was eigenlijk meer een kennismakingsdag. Ik heb mijn baas en mijn collega's voor het eerst gezien en deze zijn allemaal leuk! Vandaag vooral kennis gemaakt en eigenlijk nog niks gedaan maar morgen heeft de baas een opdracht en gaat het echte werken beginnen! Het bedrijf ligt echt bijna op het strand. Als ik de deur uitloop sta ik op het strand.. echt een super locatie! Ik ga stage lopen bij Tu Apartamento en Valencia. Het bedrijf zit in een groot gebouw waar meerdere bedrijven in zitten. Er is nog 1 andere Nederlandse jongen die ook daar stage gaat lopen de komende 5 maanden. Super aardige jongen en die komt vanavond waarschijnlijk bij ons thuis eten met z'n huisgenoten. Ook komen vanavond nog wat mensen van de Spaanse talenschool bij ons eten, heel gezellig allemaal.

Verder ben ik nu klaar met de Spaanse cursus alleen moet ik nog wat lessen inhalen deze week in de avond omdat ik deze heb gemist.
Mijn Spaans is wel stukken verbeterd (aangezien ik nog geen woord Spaans kon spreken) en kan mensen op straat wel verstaan als ze tegen me praten maar als ik iets terug wil zeggen moet ik echt super lang nadenken.. Fijn dat ik dan huisgenoten heb die me kunnen helpen aangezien zij al 2 jaar Spaans hebben gehad op school.

Saskia, onze oude huisgenoot is afgelopen zondag terug naar Nederland gegaan.. Hele leuke tijd mee gehad en die moet zeker nog een keer langskomen!!!!

Hasta luego,
Robin






  • 02 September 2013 - 21:43

    Maxime:

    Leuk robb!! Ben jaloeers!!! Succes bij je stage en heeeeel veel plezier nog X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Robin

Actief sinds 03 Aug. 2013
Verslag gelezen: 244
Totaal aantal bezoekers 10172

Voorgaande reizen:

01 Augustus 2013 - 31 Januari 2014

Valencia

Landen bezocht: