Primera semana de practicas! - Reisverslag uit Valencia, Spanje van Robin Leest - WaarBenJij.nu Primera semana de practicas! - Reisverslag uit Valencia, Spanje van Robin Leest - WaarBenJij.nu

Primera semana de practicas!

Door: Robin van der Leest

Blijf op de hoogte en volg Robin

08 September 2013 | Spanje, Valencia

Eerste week stage zit er op! Heb het goed naar m’n zin in het bedrijf. Ik heb 2 bazen, 1 Spanjaard (Ismael) en 1 Italiaan (Luca). Ismael kan niet echt Engels dus die praat gewoon helemaal niet tegen mij en Luca praat gewoon Spaans tegen mij en als ik het niet begrijp zegt hij het in het Engels, dat is dus wel heel fijn want zo pik ik steeds meer op van de taal. Er is ook nog 1 Duits meisje van 26, waar ik altijd samen mee werk. Zij woont al 4 jaar in Valencia, begonnen met stage en niet meer terug gegaan. Met haar kan ik echt lachen en is het heel gezellig. Mijn stagebedrijf ligt direct aan het strand dus als we pauze nemen zitten we lekker op t terras aan het strand! Echt genieten.

Toen ik de eerste dag vroeg aan Ismael wat hij voor mij in gedachte had om te doen, zei die: Today i have no job, tomorrow i have job.
Na 2 dagen meegewerkt te hebben in het bedrijf wist ik een opdracht die ik graag zou willen uitvoeren voor het bedrijf. Aangezien mij nog steeds niet verteld was wat de bedoeling is van mijn werkzaamheden, heb ik een planning gemaakt voor de komende 15 weken en een opdracht bedacht voor mezelf. Ik heb de bazen gemaild met de planning en heb ze gevraagd of ze het ok vinden als ik me hiermee bezig ga houden. Luca zei dat hij mijn email had ontvangen maar dat hij nog even te druk was om het te lezen dus dat zou die dan morgen wel doen. Mañana mañana!!! Haha

Ik heb ze de dag erna nog eens gevraagd of ze het goed vinden als ik me daarmee bezig ga houden en hij zei: For me, that’s perfect.
Ik ga dus een marketingplan maken voor Tu Apartamento en Valencia en ik ga proberen ervoor te zorgen dat er meer Nederlanders appartementen boeken bij het bedrijf dmv reclames en promotie-acties te bedenken.

Na stage ga ik eigenlijk altijd naar het strand met m’n huisgenoten. Daar liggen we dan tot ongeveer 19.00u / 20.00u en dan gaan we naar huis, koken, eten, GTST kijken en slapen zodat we de volgende dag weer een beetje fit zijn voor stage! Ik hoef pas om half 10 te beginnen, dus dat is wel lekker! Het bedrijf ligt iets buiten Valencia, in Alboraya, dus ik moet ongeveer een kwartiertje in de bus. De bus stopt in Alboraya aan het strand en dan moet ik nog ongeveer 5 minuten lopen naar het bedrijf. Ik loop dan altijd langs het, nog lege, strand en dat is echt zo mooi ’s ochtends!!

Verder was het etentje heel erg leuk. Er waren ongeveer 15 mensen gekomen, allemaal Nederlanders, en het was heel erg gezellig! Vrijdagavond met z’n alle uit geweest naar een Erasmus party in Umbracle. De groep met wie we omgaan is echt heel erg leuk, allemaal super leuke & gezellige studenten!!
Alle studenten zijn nu zo ongeveer aangekomen in Valencia omdat maandag de scholen starten. Het is veel leuker om uit te gaan nu want eerst waren er echt bijna alleeen maar Spanjaarden.
We waren ’s ochtends om half 8 pas thuis dus zaterdag de hele dag films gekeken, opgeruimd en schoongemaakt. We hadden maden bij onze vuilniszakken, echt heel heel erg vies… Gelukkig nu allemaal weg dankzij Nica Ortu en we hebben gelijk een schoonmaakster geregeld voor de komende 5 maanden! Die komt de boel hier 1 keer in de 2 weken even grondig schoonmaken.

Donderdag komen mama en Bas naar Valencia. Leuk om die weer even te zien!! Ik mis Nederland verder eigenlijk nog niet echt.. Tuurlijk mis ik m’n vrienden & vriendinnen enzo wel al maar gelukkig hebben we Skype en Facetime he!
1 van mijn vriendinnen van school, Marlinda, heeft gister haar ticket geboekt en komt 31 oktober tot 5 november een bezoekje brengen.. Heel veel zin in!

Vandaag weer lekker de hele dag naar het strand en vanavond naar een terrasje in de stad met z’n alle!! Buena vida!

Hasta luego,
Robin

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Robin

Actief sinds 03 Aug. 2013
Verslag gelezen: 259
Totaal aantal bezoekers 10173

Voorgaande reizen:

01 Augustus 2013 - 31 Januari 2014

Valencia

Landen bezocht: