CUMPLEAÑOS Y MÁS - Reisverslag uit Valencia, Spanje van Robin Leest - WaarBenJij.nu CUMPLEAÑOS Y MÁS - Reisverslag uit Valencia, Spanje van Robin Leest - WaarBenJij.nu

CUMPLEAÑOS Y MÁS

Door: Robin van der Leest

Blijf op de hoogte en volg Robin

23 September 2013 | Spanje, Valencia

De laatste tijd was weer top hier in Valencia. Nica, Christel en ik hebben een soort van bijbaantje, Bas en mama zijn hier geweest, heb het beste restaurant van Valencia gevonden, ik ben naar de voetbalwedstrijd geweest van Valencia – Swansea, ben er achter dat ik de beste & liefste huisgenoten ever heb, de jongens en Lia uit Madrid zijn afgelopen weekend bij ons geweest en heb een super super super verjaardag gehad!!!!

Wat een hoop mensen heb ik de afgelopen tijd weer leren kennen en wat hebben we het leuk! Nica, Christel en ik hebben een soort van bijbaantje gevonden, we verdienen er bijna niks mee tot nu toe maar het is wel goed voor ons Spaans en we leren veel Erasmus studenten kennen. We flyeren namelijk voor verschillende clubs van Erasmus en moeten dus zorgen dat er mensen met ons nummer binnen komen. Wij hebben nr 13.. misschien is dat de reden dat er zo weinig mensen met ons nummer binnen zijn gekomen? We werken op woensdagavond en zijn afgelopen woensdag doorgegaan tot 04.00u ’s nachts.. dat merk je de volgende dag op stage toch wel even na 3 uur slaap! Ik denk dat afgelopen woensdag, de 2e keer dat we dit deden, gelijk mijn laatste keer is geweest. Het is leuk om nieuwe mensen te leren kennen en je Spaans op deze manier te verbeteren, maar er zitten toch ook wel veel nadelen aan!
Vandaag is pay-day dus even kijken of het zin heeft om hiermee door te gaan..

Bas & mama zijn hier geweest. Eerst voor 4 dagen, daarna zijn ze naar het zuiden gereden en afgelopen zaterdag zijn ze weer terug gekomen naar Valencia tot morgen. We zijn lekker uit eten geweest, ze hebben me de stad laten zien (Bas weet namelijk nu al meer te vinden dan ik) en we hebben natuurlijk veel op het terras gezeten. Vanavond gaan we eten bij la Pappardella, hier ben ik eergister ook geweest en dit is ZO lekker! Het is een Italiaans restaurant (jajaja de Spaanse tapas kan ik voorlopig even niet meer zien) waar ze de lekkerste gevulde broodjes en pasta’s hebben die ik ooit heb gegeten! Pim van Os ben ik eeuwig dankbaar want hij heeft mij dit restaurant aangeraden en heeft mij zo'n beetje gedwongen naar dit restaurant te gaan!! haha
Kan niet wachten tot vanavond…
Morgen gaan Bas en mama weer en moet ik ze weer missen voor (nog maar) 4 maanden. Ik zit al op 1/3e en kan niet geloven hoe snel het gaat! Jammer want het hoeft van mij nog lang niet afgelopen te zijn hier!

Ik ben met Evany, Jordi en mijn huisgenoten naar de wedstrijd Valencia-Swansea geweest. Nu heb ik niet veel verstand van voetbal, maar ik hoop toch dat Valencia normaal beter speelt. 3-0 verloren en de tribunes waren na de eerste helft, half leeg. De toeschouwers konden het niet meer aanzien. Ik vond het stadion en de hooligans wel heel indrukwekkend!! Zo groot en mooi en de hooligans zingen en slaan op trommels gewoon de HELE wedstrijd en ze kijken amper naar de wedstrijd.. Het leek soms meer een wedstrijd tussen de toeschouwers van Swansea en van Valencia dan de voetbalwedstrijd.

Verder heb ik dus echt de beste en liefste huisgenoten ever, ik kwam thuis van stage op mijn verjaardag en ALLES was versierd. Overal ballonnen, vlaggen, slingers, taart, cadeaus, eten, drank, ZO leuk & lief! Om 9 uur ’s avonds kwamen de jongens en Lia van Madrid aan. Nica en Ngaman hadden al boodschappen gedaan en hebben alles gekookt en klaargemaakt voor het avondeten. Vervolgens zijn we naar een Nederlandse bar gegaan, waar Liridon (loopt ook stage bij Tu Apartamento en Valencia) en Luuk (onze bemiddelaar van 20 jaar) een verassing hadden voor mij! Ze hadden een taart gekocht en een fles Agua de Valencia, dit is een super lekker drankje. Ik werd op een stoel gezet en ze begonnen met de hele groep van 25 man te zingen. Daarna zijn we met z’n allen naar Akuarela gegaan, een club aan het strand. Hier was een Erasmus feestje. We hebben echt een top avond gehad!! Ook was er nog een mega lieve kaart van thuis binnengekomen op mijn verjaardag... Thanks Nikki, Ries, Tom, Daan, Annick, Jordy, Karsten, Toon, Wisse en Wieteke! Heb hem opgehangen boven m'n bed ;)

Bas, Wingyin, Jorris en Lia waren het weekend dus hier. De dag na mijn verjaardag zijn we ’s ochtends even gaan ontbijten aan het strand en daarna in de zon gelegen tot 18.00u ongeveer. ’s Avonds bij la Pappardella gaan eten en daarna zijn we weer uit gegaan bij de haven. ’s Ochtends weer om 06.00u thuis dus lekker geslapen tot half 2 in de middag! We zijn gaan ontbijten/lunchen bij 100 Montaditos. Dit is een soort van bar/restaurant waar je op woensdag en zondag alles voor 1 euro krijgt. Pullen bier of tinto de Verano, alle broodjes, tapas, salades en drinken! Was ook erg gezellig, al was Jorris erg stil.. Jorris tenia RESACA denk ik (een kater)!
Na onze lunch zijn ze weer met de taxi naar de bus gegaan om terug te gaan naar Madrid.. Was super dat jullie er waren!! Tot snel weer in Madrid of Valencia ☺!

Maar eerst gaan Nica en ik aankomend weekend naar Barcelona….
Hasta luego!
Robin

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Robin

Actief sinds 03 Aug. 2013
Verslag gelezen: 305
Totaal aantal bezoekers 10167

Voorgaande reizen:

01 Augustus 2013 - 31 Januari 2014

Valencia

Landen bezocht: