El fin de semana en Barcelona! - Reisverslag uit Valencia, Spanje van Robin Leest - WaarBenJij.nu El fin de semana en Barcelona! - Reisverslag uit Valencia, Spanje van Robin Leest - WaarBenJij.nu

El fin de semana en Barcelona!

Door: Robin van der Leest

Blijf op de hoogte en volg Robin

30 September 2013 | Spanje, Valencia

Wat hebben we weer een leuk weekend gehad! Nica en ik zijn het weekend naar Barcelona geweest. Nica heeft in Nederland een frans meisje leren kennen op een barbecue en zij woont in Barcelona. Ze vroeg aan Nica of ze zin had om langs te komen en dat hoeft natuurlijk geen 2 keer gezegd te worden. Nica vroeg of ik zin had om mee te gaan en zo hebben we dus weer tickets voor de bus gekocht en zijn op donderdagavond vertrokken naar Barcelona!!

Na onze reis van 5 en een half uur werden we opgehaald door Amel en liepen we naar haar studentenflat. Ze woont echt op een super locatie! De flat was heel klein, maar wel mooi! Echt een meidenflat. Ze heeft namelijk ook nog 2 vrouwelijke huisgenoten, beide Nederlanders. De eerste avond hebben we eigenlijk alleen een beetje gekletst in het appartement en zijn daarna gelijk gaan slapen.

Vrijdag moest Amel werken, bij GoCar, en zijn Nica en ik de stad gaan bekijken. We zijn naar de Sagrada Familia geweest en park Guell, verder kwamen we niet want Nica had de kaart en dat was geen goed idee. Het reizen met de metro ging best goed.. We zijn maar 1, of misschien 2 keer verkeerd uitgekomen en verder kwamen we precies waar we wilden zijn!!
Na park Guell zijn Nica en ik natuurlijk nog even gaan winkelen en daarna terug naar het appartement gegaan. We zijn ’s avonds met een groep van GoCar op het terras gaan zitten, heel gezellig. Daarna zijn we, met 2 andere meiden van GoCar, naar Razzmatazz gegaan. Dit is een soort van underground club, heel groot, niet te druk en super muziek! Echt een top avond gehad in Razzmatazz!

De volgende dag werden we pas heel laat wakker dus hebben we eigenlijk ook niks gedaan. Alleen maar geslapen en op de bank gehangen ☺. ’s Avonds zijn we naar het terras geweest met Sterre en Amel op een heel mooi plein, vol met palmbomen. Toen we thuis kwamen weer gaan slapen en onze laatste dag hebben we een GoCar tour gedaan met Amel, haha. Dit was ZO grappig!! Onze helmen zagen er belachelijk uit! Aan die van mij zat een duikbril en een snorkel vastgeplakt en die van Nica had roze veertjes op de bovenkant. Het is een klein, geel, open autootje, die werkt als een scooter. We reden gewoon tussen de auto’s dus er werden veel foto’s gemaakt van ons en er werd hard gelachen.
We hebben wel heel veel gezien van Barcelona tijdens onze tour. We gingen over de Ramblas en we zijn op een hele hoge berg geweest waar ik de naam even niet meer van weet.. maar hier heb je echt een super mooi uitzicht over heel Barcelona!! Echt een leuke tour gehad + ik heb Ferry Doedens (Lucas van GTST) een hand gegeven!!! YES
Haha nee zo’n grote fan ben ik niet, maar het is toch wel leuk. Hij dacht dat ik bij GoCar werkte en stelde zich dus ook aan mij voor. Hij ging een tour doen met de MTV-crew en wij stopte even om te kijken.

Verder hebben we de laatste dag nog een keer gewinkeld en een smoothie gedronken op het terras aan de haven en om 19.00 uur ging onze bus weer terug naar Valencia. De 5 uur in de bus was overigens goed vol te houden met Pretty Little Liars aan!
Na dit geweldige weekend zijn we weer klaar voor een week stage!
Vorige week ben ik maar 1 dag naar stage geweest omdat ik telkens naar huis werd gestuurd. Zo raar hoe dat hier gaat… Ik had een beetje last van mijn keel dus op dinsdag moest ik vaak hoesten. Mijn baas, Luca, zei tegen mij dat ik maar naar huis moest gaan en dat ik woensdag ook maar thuis moest blijven. Dus ik zei dat dat niet nodig was omdat ik niet ziek was. Dus Luca zei, jawel je bent wel ziek ga maar naar huis.
Op donderdag kwam ik weer terug naar het kantoor en moest ik nog steeds een beetje hoesten dus Luca werd een beetje boos en zei: Why you come back to office if you sick?? Dus ik zei weer dat ik niet ziek was.. en toen zei hij dus dat ik weer naar huis moest en op maandag maar moest terug komen (but don’t go beach!!).
Dat is in Nederland wel even anders...
Maar het kwam goed uit want zo kon ik gewoon op donderdag al naar Barcelona gaan zonder dat ik er om hoefde te vragen!

Het is hier nog steeds rond de 30 graden dus deze week na stage zoveel mogelijk naar het strand en nog even genieten van de zon!!

Hasta Luego,
Robin

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Robin

Actief sinds 03 Aug. 2013
Verslag gelezen: 221
Totaal aantal bezoekers 10168

Voorgaande reizen:

01 Augustus 2013 - 31 Januari 2014

Valencia

Landen bezocht: